9 de febr. 2007

asterisk configuració

bones, avui us escric des de kernel panic, estic aquí configurant el servidor asterisk que hi ha aquí a la quimera, acabo de tenir una xerrada amb pof i m'ha il·luminat en l'obscur camí cap al coneixament.

L'últim cop vaig modificar 3 fitxers, el sip.conf, el iax.conf i el extensions.conf, pero em trobava que tenia alguns errors, per exemple, quan intentava accedir al servidor per sip amb l'usuari ping que havia creat em deia error 403, no permes, perque?

doncs perque faltava crear en el fitxer extensions.conf el context per als usuaris que havia creat (pingpong)

[pingpong]
include => default

he fet la prova afegint aquestes línies al fitxer (extensions.conf) i en teoria ja hauria de funcionar (he fet la prova en local i ho ha fet, estic amb el mac remotament amb un client SIP que no sé gaire com va, no, pero suposo que és alguna cosa de configuració del client SIP que m'he posat aquí)

segueixo amb les anotacions que m'ha anat donant.

M'ha recomanat que quan instal·li un asterisk mogui el directori que instal·la l'asterisk a /etc a /etc/asterisk.conf i crear de nou a /etc/asterisk els fitxers de configuració amb la configuració que realment necessites, ja que la configuració per defecte vé amb moltíssimes coses activades que el més probable que no utilitzem, i que si els passem per alt podrien causar-nos algun problema de seguretat quan algú s'entretingués amb el nostre caramelet :)

Per comunicar varies maquines es fa amb el protocol iax, que es configura a /etc/asterisk/iax.conf si mires als fitxers de configuració per defecte hi ha exemples de com connectar-se amb altres servidors, és important el camp host = x.x.x.x on li defineixes la IP del servidor que es connectara a la teva maquina (aixo és el que he entes).

Per consola hi ha també un client SIP, que és el que utilitzarem a partir d'ara per fer les proves en local (ja que no tinc accés grafic a la maquina), per arrancar-lo farem:

asterisk -vvvcr

ens sortira una promt com si accedissim en una sessió de telnet, radare, ftp, etc.

host*CLI>

algunes de les coses que podem fer és:

dial(500) ; on trucarem al numero 500 per SIP (ens sortira el missatge per defecte d'asterisk)
hangup ; per penjar!

sip show peers ; veurem els usuaris del nostre servidor asterisk i el seu estat, ara mateix no estic realitzant cap trucada i aixo és el que veig:

jorda*CLI> sip show peers
Name/username Host Dyn Nat ACL Port Status
pong/pong (Unspecified) D 0 Unmonitored
ping/ping (Unspecified) D 0 Unmonitored
2 sip peers [2 online, 0 offline]

jorda*CLI> iax2 show channels
Channel Peer Username ID (Lo/Rem) Seq (Tx/Rx) Lag
Jitter JitBuf Format
0 active IAX channels

aixo últim era per veure les altres maquines connectades per IAX a la nostra (no us puc dir gaire més)

per saber quins són les comandes que podem executar i quines són les seves opcions sera tan senzill com tabular, té pinta de no ser massa complicat :P (ja ens ho trobarem!)

ha fet algu de show agi, pero ni ideia de que són els agis :S

per sortir de la promt utilitzarem quit

Doncs ara em poso a investigar amb aquest pessic d'asterisk que m'acaben de donar :)

Vinga, anem a camí de convertir-nos en una informatica que sap fer quasi de tot i a tot nivell :P a més avui he fet la matriculació definitiva a la UOC, a on començaré a partir d'aquí a pocs dies la carrera de sistemes informatics, a veure que tal anira aixo :o

Ara a barallar-se amb el senyor asterisk!


----------------
continuació

tota anotació és bona, així que segueixo amb les coses que he aconseguit.

Ja tinc els dos usuaris a dos maquines diferents connectats al servidor asterisk per SIP, com ho he mirat? doncs amb sip show peers

jorda*CLI> sip show peers
Name/username Host Dyn Nat ACL Port Status
pong/pong 192.168.x.100 D 5061 Unmonitored
ping/ping 192.168.x.144 D 5000 Unmonitored
2 sip peers [2 online, 0 offline]

ara intentarem de que es truquin! sembla que truqui, pero diu que no troba l'usuari... mmm a investigar que nassos passa!

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada